søndag 4. mars 2007

Noen bilder, og dagen i dag

I dag har vi vært på en silkefabrikk. Det var artig å se hvordan de lager silketråd av små kokonger (hvis det er slik det skrives) De lagde også tepper og klær av silke. Først vandre vi gjennom selve fabrikken. Lilleprinsessa var litt uenig med mammaen sin under turen gjennom fabrikken fordi hun mente at det var mye tøffere å stå i vogna. Men der var Mammaen hard. Ingen lilleprinsesse skulle ramle i gulvet hverken på en silkefabrikk eller anne plass, så det bar rett på rompa i vogna med seller på. Hun var ikke enig i dette, men godtok det etterhvert. Hun var trøtt tross alt. Da vi kom inn i selve silkebutikken sovnet prinsessa nesten i vogna. Vi dro rundt i dette store lokalet å så på de nydeligste klær av silke. Det hang bittesmå antrekk både til jenter og gutter. Vi så små jentevester med tilhørende strutteskjørt og fine gutteskjorter med tilhørende bukse til. Det fantes også voksenklær. De lagde dyner av silke også. De sa at silkestoffet pustet, så de var varme om vinteren og kjørlige om sommeren. Det var fasinerende å se hvordan fire damer dro ut bittelitt silke til et stort lag med silke.



Etter besøket i denne fabrikken bar det på en restaurant for lunch. Da hadde prinsessa allerede sovnet i bussen. Jeg bare bar henne ut i vogna, og hun sov seg gjennom hele lunchen. Det var nå greit det, for jeg hadde middag til henne på rommet likevel.



Klokken 18.30 i kveld møttes noen av oss her på hotellets restaurant. Det skulle være amerikans bufè i dag. Gjett om vi koste oss. Det var en nydelig mat. Jeg tror prinsessa spiser hva som helst. Under alle restaurantbesøk sitter hun i en barnestol som har et lite bord fastmontert (slik vi har kjøpt til henne hjemme) og der koser hun seg og spiser selv. Hun liker å puske selv. Jeg trenger aldri seller på henne. (Episoden i vogna kom nok av at hun var trøtt) Hun sitter i ro overalt. En kjemperolig liten frøken.



Jeg var foressten på en lokal "butikk" sammen med guiden i dag. Min Mamma som er blitt litt syk (forkjølelse) ville ha litt vann og bananer, så guiden tok meg og Prinsessa med i gaten på en lokal butikk som solgte frukt, sigaretter og alkohol. De hadde en kjempefin frukt. Fin og ren. Ikke som i Norge akkurat.



Ellers har hele gruppen hatt forkjølelse nå, bortsett fra meg og prinsessa. Vi holder stand. Jeg bare krysser fingrene for at vi holder oss friske. Denne forkjølelsen er i følge en barnelege som også har adoptert og som er i min gruppe, vært hard med feber og halsvonde, så jeg håper at vi holder oss friske. Dere må krysse fingrene for oss, og krysse fingrene for at min Mor blir fort frisk igjen.

Her kommer noen bilder fra tidligere.


Jeg fikk så lyst til å sette inn noen bilder fra tidligere. De er litt uklare fordi vi på dette tidspunkt var så spente. Her på bildet over sitter vi alle som skal adoptere på et konferanserom og fyller ut de første papirene.

Her sere dere et bilde fra adopsjonskontoret. Her har vi akkurat fått barna. Jeg sitter bare å holder rundt vårt skjønne barn og nyter øyeblikket som jeg hadde ventet på så lenge.

På bildet over har lilleprinsessa sovnet av i armene mine på hotellet. Hun var sliten, stakkar.

1 kommentar:

Ann-Mari Andersen sa...

oj det var fine bilder:) glede meg e prinsissa.....wow...det var fine bilder