onsdag 7. februar 2007

Nå har jeg nedtelling

Det er en stund siden sist jeg skrev i denne bloggen. Det er ventettid for tiden og jeg har brukt tiden til skolearbeid, arbeid på jobbene mine og strikking av tovatøfler til både Lilleprinsen og Lilleprinsessa. Så tiden går egentlig fort nå, og det er i morgen bare 14 dager til vi reiser. Det er 17 dager til jeg får møte Lilleprinsessa vår. Jeg gleder meg sånn.

I går fikk jeg beskjed på mail at passene med visumet kommer rekomandert i posten i de nærmeste dagene. Det fungerer slik at visumet blir klistret inn i passet. Så derfor har vi vært nødt til å sende inn passet til den Kinesiske ambasade.

Vi, jeg og min mor reiser altså den 22 februar med fly til Oslo som går herfra ca klokken 15.30. Så går det slag i slag fra Oslo til København, fra København til Beijing. Den siste delen av turen, turen fra København til Beijing tar rundt 9-10 timer. Jeg har ordnet meg med masse bøker og lydbøker og musikk til turen. Dessuten har jeg tenkt å skravle med min mor også. Hehe. Så vi skal nok få tiden til å gå. Når vi så kommer til Beijing er det morgen der. Tror klokken vil være rundt 10.00, Kinesisk tid, altså 04.00 på natten vår tid. Så jeg tror så definitivt ikke at jeg skal ringe mannen for å fortelle at jeg er framme. Vi skal være i Beijing fram til søndagskveld. Da drar vi til hovedstaden i Hunanprovinsen. Så på mandagsmorgen skal vi til et adopsjonssenter der vi får hentet lillesnusket. Så skal vi være i denne hovestaden i 4 eller 5 dager til vi reiser til Beijing igjen. Vi blir i Beijing til den 7 mars. 8 mars er vi hjemme.

Mer kommer senere..........

February 7 2007
Now I’m having a countdown
It’s been a while since I last wrote in this blog. Right now it’s waiting time and I’ve used the time for school work, work at my jobs and knitting slippers for both Little Prince and Little Princess. So time is really going fast now, and tomorrow it’s only 14 days until we go. It’s17 days until I get to meet our Little Princess. I’m so looking forward to it.Yesterday I was notified by e-mail that the passports with the visas will be coming by registered mail in the next few days. The way it works is that the visa is glued into the passport. That’s why we’ve had to send the passport in to the Chinese embassy.We, I and my mother are leaving on February 22 with a flight to Oslo which leaves from here at about 3.30 pm. Then it will be one flight after the other from Oslo to Copenhagen, from Copenhagen to Beijing. The last part of the trip, the trip from Copenhagen to Beijing takes about 9-10 hours. I’ve arranged a lot of books and recorded books for the trip. Moreover I’m going to talk a lot with my mother too. Hehe. So we’ll get time to pass. When we come to Beijing it will be morning there. I think the time will be 10 am Chinese time, that’s 4 am our time. So I definitely don’t think I’ll call my husband to tell him I’m there. We’ll be in Beijing until Sunday evening. Then we’ll go to the capital of the Hunan province. Then Monday morning we’re going to an adoption center where we pick up the wee one. Then we’ll be in this capital in 4 or 5 days until we go to Beijing again. We’ll be in Beijing until March 7. On March 8 we’ll be home.More will come later............

Ingen kommentarer: