lørdag 6. januar 2007

Tips

January 6

Tip

We didn’t get a phone call Friday, so we hope for Monday. Meanwhile I can buy equipment and fix equipment we already have. In connection with that, I talked to my good friend for many years who owns and runs a children’s equipment store. I complained in case my father can’t join me, because it can be heavy to pick up luggage and trolley and other things with a small frightened child on my arm. However, my friend didn’t have 10.000 kr so that she could join me, but she had good advice. She told me what these smart African ladies did with their children when they carried them, and told me that now this idea has also come to Norway.
It’s not smart with a usual carrier because this they are so big that they have to be sent with the rest of the luggage. But this carrying apron can be taken into the aeroplane in your hand, and can easily be put on when you leave, and lo and behold, you have free hands. This will be bought on Monday or Tuesday. :O)

Det ble ikke slik at vi fikk telefon på fredagen, så vi håper på mandagen. I mellomtiden kan jeg jo kjøpe utstyr og fikse utstyr vi allerede har. I den forbindelse snakket jeg med min gode venninne gjennom mange år som eier og driver en barneutstyrsbutikk. Jeg klaget min nød i tillfelle min Pappa ikke kan være med, for det kan jo nemlig bli tungt å skal hente bagasje og vogn og annet med et lite forskremt barn på armen. Min venninne hadde imidlertid ikke 10.000 kr slik at hun kunne være med, men hun hadde gode råd. Hun fortalte meg hva disse lure Afrikadamene gjorde med sine barn når de bar dem, og fortalte at nå er også den idèen kommet til Norge.
Det er jo ikke greit med en vanlig bæremeis heller for de er så store at de må sendes med resten av bagasjen. Men dette bæretørkledet kan jo tas med på flyet i hånden, og kan lett tas på når man går, og vips så har jeg to frie hender. Dette skal kjøpes på mandagen eller tirsdagen. :O)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skikkelig smart! Men håper likevel at du slipper å dra alene. Og så krysser jeg fingrene for at de ringer mandag morgen.