fredag 12. januar 2007

Ny informasjon

I dag har vi snakket med adopsjonsbyrået som bekreftet at vår samtykke til adopsjonen av lilleprinsessa er kommet fram. Nå blir papiret sendt med kurèr til Kina. Tenk om vi hadde hatt kurèr i Norge under julestria? (bare en liten avsporing) Lederen for kinateamet på adopsjonsbyrået sa at hentereisen blir satt opp torsdag den 22 februar. Skulle det skje noe, blir reisen uken etter. Vi skal være i Beijing fra fredag til søndagen. Så skal vi ut til de respektive provinsene.

I går oppdaget jeg at det var salg på kjøpesenteret i nærheten av der vi bor. Jeg kom hjem med 3 bæreposer med klær for kun 750 kr. I posene var det blant annet podyer 3 stk, 3 pk. strømpebukse, 3 kjoler, 4 gensere, 3 pk. med sokker og 4 bukser. Nesten alt i forskjellige rosanyanser. Kremt!

På kvelden i går fikk vi hentet ned Lillegutt`s klær som han har vokst ut fra. Der fant vi flere bodyer og to ubrukte strømpebukser. Dessuten hadde han et regntøyog en jakke som allerede var for liten for han da han kom til oss. Så nå har hun bra med klær, i allefall til reisen. Hun må nok ha mer etterhvert, blant annet skikkelige vinteklær. Det er et ganske tøft klima her vi bor.

Til uken får vi brev om hvordan visumet skal fylles ut.

January 12 2007
New information

Today we’ve talked to the adoption agency, which confirmed that our consent to the adoption of the little princess had arrived. Now the document is being sent by courier to China. What if we had had a courier in Norway during the Christmas rush? (just a little sidetrack) The leader of the China team at the adoption agency said that the pick-up trip is set for Thursday, February 22. If something happens, the trip will be the week after. We’re to be in Beijing from Friday to Sunday. Then we’re going out to the respective provinces.

Yesterday I discovered that there was a sale at the mall close to where we live. I came home with 3 carrying bags with clothes for only 750 kr. In the bags there were among other things 3 body’s, 3 packs of long stockings, 3 dresses, 4 sweaters, 3 packs of socks and 4 pairs of pants. Almost everything in different pink shades. Weird!In the evening yesterday we took down Little Guy’s clothes that he had outgrown.There we found several body’s and two unused longstockings.

Moreover he had rainwear and a jacket which already was too small for him when he came to us. So now she’s well supplied with clothes, at least for the trip. She’ll probably need more as time goes by, among other things really good winter clothes. It’s quite a tough climate here where we live. Next week we’ll get a letter about how the visa is to be filled out.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det er alltid like spennende å lese oppdateringene dine. Det lyser opp den triste hverdagen. :)

Mandy Lou sa...

Jøss! Jeg må si du var heldig når du fikk så mye klær for 750 kr. Ser deg for meg der du går og stryker på disse klærne hele dagen. :)

Anonym sa...

Så dere skal reise så snart som allerde i februar - spennende:) Når jeg føler spenning, tør jeg ikke tenke på hva dere føler!

Armela sa...

Inger: Ja, det er nesten for mye spenning. Jeg går i en eneste tåke....Hehe

Armela sa...

Helena: Jeg håper jeg gjør noen for å lyse opp din hverdag. Jeg tenker nå på deg i disse dager. :O)

Armela sa...

Mandy Lou: Yepp. Jeg var virkelig på rett plass til rett tid. Hehe