tirsdag 23. januar 2007

Ny info fra adopsjonsbyrået.

I går kom det brev fra adopsjonsbyrået. Det var bare litt nærmere inormasjon om reisen egentlig. Det var jo veldig greit. Dessuten fulgte med ei liste over de andre jeg skal reise sammen med. Får se om jeg tar kontakt med noen. Føler ikke i skrivende stund at jeg har behov for det siden jeg har så mange ressurser i nærmiljøet jeg befinner meg i. I går var jeg på kaffe hos ei jeg kjenner som adopterte fra Kine for 2 år siden. Hun hadde også invitert ei som hadde adoptert fra samme provins som jeg skal hente Prinsessa. Jeg fikk se i en stor album. Der var det bilder fra Beijing, fra hotellet jeg mest sannsynlig skal bo på, og bilder fra selve øyeblikket der de fikk barna. Det var utrolig spennende å se. Det virket som at barna slo seg raskt til ro hos sin nye Mamma og Pappa.

Damen som hadde vært i samme provins fortalte også litt om hvordan det gikk for seg da de fikk barna. De møtte opp på en senter. Dit kom barnehjemmet med barna. Det blir sikkert noen lignende når jeg skal dit også. Jeg skriver jeg, men min Mamma skal jo også være med da. Og glad er jeg for det. :o)

Jeg vil tilbake til brevet som jeg fikk, for bakerst i brevet lå oppdaterte opplysninger om Prinsessa. Det var mål. Og jeg må si at jeg i skrivende stund ikke har et eneste plagg som passer Prinsessa for hun er bare 76 cm og 8,4 kg, og de minste klærne jeg har er i størrelse 86. Bittelille Prinsessa vår er altså så liten at...Lurer på om jeg må kjøpe litt mindre klær også slik at jeg har noe som passer henne. Jaja.

Om ikke lenge skal jeg kjøre til min mor. Hun må fylle ut visumsøknaden. Jeg har allerede gjort det. :o) Så skal jeg sende søknadene og passene til adopsjonsbyrået.

January 23 2007
New info from the adoption agency.
Yesterday a letter came from the adoption agency. It was just a little more information on the trip really. That was really good. Moreover, a list of the other I’m going with was enclosed. I’ll see if I contact someone. As I write this, I don’t feel that I have a need for that since I have so many resources in the close surroundings I’m in. Yesteday I went for coffee with one I know who adopted from China 2 years ago. She has also invited one who had adopted from the same province where I’m picking up Princess. I got to look in a big album. There were pictures from Beijing, from the hotel I most likely will be staying at, and pictures from the very moment they got the children.

That was incredibly exciting to see. It seemed like the children soon settled down with their new mother and father.The lady who had been in the same province also explained a little about how they got the children. They met at a center.

There the asylum came with the children. I’m sure the procedure will be something similar when I’m going too. I’m writing “I”, but my mother is also coming along. And I’m happy about that. :o)I’d like to go back to the letter I received, because at the end of the letter was updated information about Princess. It was measures. And I have to say that I, as I write, don’t have one single piece of clothing that suits Princess, because she’s only 76 cm and 8,4 kg, and the smallest clothes I have are of size 86. Our tiny Princess is so small...Wondering if I have to buy some smaller clothes too so that I have something that suits her.

Oh well.In not a long time I’m going to my mother. She has to fill out the visa application. I already have. :o) Then I’m sending the applications and the passports to the adoption agency.

Ingen kommentarer: