torsdag 4. januar 2007

Hjertebank

Heartbeat
These days we had been waiting for the CCAA (China center of adoption affairs) to make som updates on their pages. What we were curious about was how far they git before they put a stop to allocations this time. It’s been like this, that the CCAA have allocated ever 4 weeks, and then they put a stop to when they can’t allocate more. We were very nervous as to whether our date, which was September 19th, 2005 was in this allocation, so we’ve been following this page these past few days. Yesterday I was so impatient since there hadn’t been any updates, that I checked the time difference between Beijing and Oslo. I found out that Beijing was 6 timer ahead of us. That means I HAVE to be awake tonight to follow their pages.At exactly 02.30 am our time I went to CCAA’s website. My eyes went straight for the the usual place on the right side in the little box where they write how far they got this time. I felt that my heart made, not a jump! I was sure that it actually stopped for a moment. Because actually came as far as to September 27th 2005. That means that we actually have been allocated. WE’VE BEEN ALLOCATED!!After my heart functioned normally again I woke my husband up. He answered totally normally, and I began to tell him what had happened. He answered, we have to have safety glasses! Weird!l I took it once more, and then he understood. We both got ourselves a good laugh.Now my husband has fallen asleep again, and I’m lying thinking. I’m thinking of the little boy or girl whom I in 6-7 weeks am going to pick up at a children’s home i China. How is s/he doing now? Is someone taking good care of our child until I and my father can come and pick up her / him?I’m very curious about his / her age...We do know that s/he is less than 2 years old, but we hope that the child is the least possible in his / her own way, for the child’s own sake.I feel that I’ve become a bit sour in my stomach by this piece of news in the middle of the night. Adopsjonsforum (our adoption agency) will get a letter in about 1 week from China with photos of the child we’re getting, so that they can send it to us. We know that the letter contains about 3 photos of the child and a lot of information about the child and a formal inquiry if we want the child. WANT!? YES WE WANT!To be continued...........

Conversation with Adopsjonsforum
I talked to Adopsjonsforum today. They told me that papers from the CCAA had been sent already. It’s totally incredible that in the pile of papers that will come tomorrow or Monday, are photos of our child! It’s hard to believe. And in the middle of all the joy, I have to worry a bit, so I asked the lady at Adopsjonsforum if it was common that documents for adoption applicants were overseen in error so that you didn’t get the inquiry when you were supposed to. That had happened, a very rare time, she said. But that’s very, very seldom, and if it happens you get an inquiry right away afterwards anyway. So I’ll have to put my worries away for a while.To be continued.................

I disse dager hadde vi ventet på at CCAA (China center of adoption affairs) skulle gjøre noen oppdateringer på sine sider. Det vi var spente på var hvor langt de kom før de satte strek for tildelinger i denne omgangen. For det har nemlig vært slik at CCAA har tildelt hver 4 uke, og da setter de strek når de ikke kan tildele fler. Vi var veldig spent på om vår dato som var den 19. september 2005 kom med i denne tildelingen, så vi har fulgt veldig mye med på denne siden disse dagene. I går ble jeg så utålmodig siden det ikke var kommet noen oppdateringer, at jeg sjekket tidsforskjeller på Beijing og Oslo. Jeg fant ut at Beijing lå 6 timer foran oss. Ergo MÅTTE jo jeg være våken i natt for å følge siden deres.

Nøyaktig 02.30 vår tid gikk jeg inn på CCAA sin side. Mine øyne gikk rett på den vante plassen på høyresiden i den lille boksen hvor de skriver hvor langt de kom denne gang. Jeg kjente at hjertet gjorde, ikke et hopp! Jeg var sikker på at det faktisk stanset et øyeblikk. For de kom faktisk helt til den 27. september 2005. Det betyr at vi faktisk har fått tildeling. VI HAR FÅTT TILDELING!!

Etter at hjertet mitt fungerte normalt igjen vekte jeg mannen min. Han svarte helt normalt, og jeg begynte å fortelle hva som var skjedd. Han svarte: -vi må ha værnebriller! Kremt! Jeg tok det en gang til, og da forstod han. Vi fikk oss en god latter begge to.

Nå er mannen sovnet igjen, og jeg ligger å tenker. Jeg tenker på den lille gutten eller jenta jeg om 6-7 uker skal hente på et barnehjem i Kina. Hvordan har hun/han det akkurat nå? Tar noen godt vare på barnet vårt til jeg og min far kan komme å hjente henne/han?

Jeg er så spent på alderen...Vi vet jo at han/hun er yngre enn 2 år, men vi håper at barnet er minst mulig på egen måte, for barnets egen del.

Jeg kjenner at jeg er blitt sur i magen av denne nyheten midt på natten. Adopsjonsforum (vårt adopsjonsbyrå) får om ca 1 uke brev fra Kina med bilder av barnet som vi skal få slik at de kan sende det til oss. Vi vet at brevet inneholder ca 3 bilder av barnet og en masse opplysninger om barnet og en formell forespørsel om vi ønsker barnet. ØNSKER!? JA VI ØNSKER!

Fortsettelse følger...........

2 kommentarer:

Sven Anders Løkaas sa...

ENDELIG!!! Gratulerer SÅ masse!
:-D

Marianne M sa...

Gratulerer!! Jeg kommer til å følge denne bloggen spent, min venn!
Klem fra Marianne!